BBM3410-2021-MINGGU 11-ALAM SEMULA JADI (TWITTER)

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera😀

Kali ini posting saya tentang alam semulajadi. Alam semulajadi merupakan ciptaan tuhan bagi seluruh manusia. Ia amat menarik dan indah sehinggakan segala masalah yang timbul yang memenatkan minda dapat dihilangkan apabila kita melihat alam semulajadi. Itulah kuasa alam semulajadi kepada manusia tetapi manusia merupakan perosak yang menyebabkan alam semulajadi dihancurkan akibat kerakusan mereka.

Kita mestilah sama-sama menjaga alam sekitar supaya generasi seterusnya masih boleh menikmati keadaan yang baik. Saya sendiri merupakan pencinta alam sekitar sehinggakan satu hari saya pernah memarahi seorang wanita kerana membuang plastik makanan kedalam sungai. Hal ini kerana perasaan cinta saya terhadap alam sekitar.


Ini merupakan tweet yang telah saya lakukan tentang alam sekitar.




Di bawah pula saya re=tweet posting rakan-rakan






Jumpa lagi di posting seterusnya........


Comments

Popular posts from this blog

BBM3410-2021-MINGGU 3-CERITA SOSIAL 2

BBM3410-2021-MINGGU 14-TEMU BUAL

BBM3410-2021-MINGGU 11-KISAH SEDIH (FACEBOOK)